Espai dels docents de les xarxes d'orientació.
Acrònims al Ceip Antònia Alzina
Aquesta dinàmica la vàrem fer a nivell de claustre, ja que al nostre centre tenim bastants interints i, en aquest moment bastants de practicants i la nostra intenció era encetar converses enriquidores per a tots i totes. En un principi es varen…
Llegir més...
Comentaris
D'una banda ens serviren per qüestionar la lliure elecció i circulació en els ambients, arribant a la conclusió, després d'haver provat ambdues, que a nosaltres ens funciona millor la rotació i només la lliure elecció/circulació una vegada ja s'ha passat per tot.
Les propostes de presentació, les capses d'aprenentatge...foren d'inspiració per a nosaltres, adaptades al nostre context i entorn.
Ens ha ajudat a plantejar-nos la metodologia quan no funcionam per ambients i ens ha trasmès les ganes de celebrar el final dels projectes.
Com sempre, les dinàmiques i material proposats a la xarxa ens ajuden a iniciar uns debats molt interessants!
Després de la transferència a l’equip impulsor, vàrem decidir fer la dinàmica en sessió de claustre pedagògic.
Vàrem dur a terme una estructura en grups de 4-5 mestres.
L’intenció principal va ser donar a conèixer aquests principis i debatre amb preguntes com, treballam aquests principis? Com ho podríem fer?
Les reflexions que varen sortir van ser molt profitoses. Cada grup va aportar i remarcar les paraules o frases que més els havien cridat l’atenció; les que més sortiren: motivació, part emocional, avaluació continuada, interessos, cultura de l’esforç, part competencial, cultura de l’esforç, transversalitat…
Va ser unànim la reflexió de que avui dia més que mai, hem de donar molt de protagonisme i importància a les emocions i per aquesta raó es va decidir que era imprescindible tornar a instaurar els plans de convivència i mediació amb noves coordinacions.
El principi núm 5 també va ser clau. La cultura de l’esforç i la superació de reptes també ha de marcar la nostra pràctica diària.
Amb aquest claustre es va crear un debat molt interessant i ens va ajudar a tenir els 7 principis com a referència de la nostra pràctica docent i projecte educatiu.
Al forum hem penjat la nostra experiència del primer claustre pedagògic. El resultat ha estat un esborrany del PEC treballat i consensuat per tot el claustre.
Ara volem compartir una proposta per sintetitzar l'essència del nostre PEC en una infografia visualment més atractiva per poder augmentar la seva difusió.
https://view.genial.ly/62909b076bc63f001201a32c/horizontal-infograp...
Salutacions
Javier Morillo Prats
Director IES Sa Colomina d'Eivissa
des de CEIP S'Alzinar compartim l'experiència feta amb l'Equip Impulsor després de la sessió i Visualització del vídeo Els Encants Una vegada fet a l’ experiència 6, hem fet el mateix pensant en la nostra escola, l’hem analitzada des dels 4 eixos. Després cada participant ha escrit una proposta de cada eix que no es fa a l’escola, però que li agradaria què es fes.
- Els resultats varen ser els següents:
. A més d'analitzar el nostre centre i poder veure els aspectes que destaquen els nostres companys/es, ha estat interessant veure les propostes que tenim a nivell individual que en moltes hem coincidit:
. Aconseguir més implicació familiar
Recuperar hores/setmanes de taller intercicles … Diversitat d’agrupaments.
- Propera proposta:
Es penjarà la proposta al Classroom on tot el centre pugui participar de l’anàlisi i de les propostes de millora. L’ anàlisi es farà per nivells.
La pròxima sessió de l'equip impulsor analitzarem les propostes individuals del que no feim i ens agradaria i quines serien viables per poder a terme a la nostra escola. (Propòsits PGA curs 22-23)
Data: 25 de maig
Participants (equip impulsor, claustre, famílies, alumnat…): claustre
Descripció de l’experiència:
1. Videoconferència amb el director i la tutora de 1r d’ESO de l’IES La Roda de Sevilla. El claustre es fa online per a tothom. Mentre els ponents ens van explicant la seva experiència durant devers mitja hora, els membres del Claustre fan aportacions al debat a través d’un Jamboard. D’aquesta forma, les inquietuds i les propostes que ens vagin venint al cap ens queden recollides a l’instant i els podrem recuperar en el debat posterior.
2. La coordinadora de PMT exposa on ens trobam com a centre PMT i convida el claustre a la Jonada de dia 4 de juny.
3. Com a cloenda de l’OEI que s’ha duit a terme al segon trimestre, es convida a tot el claustres a escriure en una pantalla de Jamboard, un aspecte que ens ha enriquit del nostre company d’OEI, en tenir-les totes, quedarà exposat a la Sala de Professors (pissarra en construcció).
Aprenentatges adquirits:
Coneixements del funcionament per àmbits en un institut de Sevilla, destacant els pros i contres per part de la seva tutora.
Properes accions: Reflexió a la CCP i als departaments sobre les idees anotades.
1. Com hem relacionat el vídeo "Els encants" amb els 7 principis.
2. Què fa el nostre equip de Coedu al centre? Visitau la nostra pàgina web.
3. Bibliopati al centre. L'alumnat és el centre del seu procés E-A
https://acortar.link/qjo2aH
Esper que vos agradi i pugueu aprendre.
Salutacions cordials.
Gloria IES Calvià
Els moments de reunió mensual de l'equip impulsor, ens ajuden a aprofundir sobre quin és el tipus d'escola que tenim, quina escola volem, que ens inspira, què volem millorar... Després de veure el documental del High Tech High i el vídeo de l'Escola dels encants, hem fet una reflexió sobre les noves metodologies actives i les més tradicionals. Hem parlat de com per cada alumne hi ha una metodologia més adient, n’hi ha que són adequades per segons quins tipus d'alumnat i segons en quins moments són més útils unes que les altres. Esteim en un moment de canvi educatiu, és moment de tenir en compte la funció d'analitzar diferents metodologies per poder extreure quina és més adequada al contexte social de la nostra escola, donant cabuda a l'atenció a la diversitat, al paper del docent, l’avaluació…