Aquesta dinàmica, liderada per l’equip impulsor, tenia com a objectiu generar equips de treball horitzontal per equip docent de nivell a principi de curs.
Varem generar 4 sales, una per nivell docent, i es varen repartir post-its de tres colors diferents.
- Verd: si el treball horitzontal estaria relacionat amb APS
- Blau: si el treball horitzontal estaria relacionat amb COOPERACIÓ-UNICEF
- Taronja: si el treball horitzontal era de lliure elecció per part de les matèries implicades.
En el passadís on donaven les 4 sales estaven col·locats 4 suros, un per nivell educatiu i per trimestre, on el professorat penjaria allò que tenia programat per treballar de manera horitzontal.
La dinàmica es va presentar de la següent manera:
- 10 minuts (haver acabat a les 2:15/20): INTRODUCCIÓ ( explicar treball horitzontal, banc d’hores, i serà necessari explicar que si es requereix un suport.
- 15 min (2.20-2.35), pel post-it: indicar què és vol fer, a quin nivell, temporització, assignatura: professorat implicat, pensar en afegir si necessitam suport.
- 20 minuts: converses (donar llibertat perquè es puguin establir converses entre els membres que puguin col·laborar o treballar junts) i emplenar en graella digital.
Material i recursos:
- Graelles de cooperació i APS: situades a la unitat compartida de treball horitzontal, carpeta 21-22 Cooperació; Pedra en sec;
- Graella de lliure disposició. Treball horitzontal: Lliure disposició i altres projectes: (1r, 2n , 3r i 4t) també a l’unitat compartida de treball horitzontal
- Organització de les sales
- Jamboard físic ( suros) al passadís
- A cada sala dues persones de nosaltres on es va explicar l’estructura de la sessió
L’experiència va ser molt positiva ja que es va crear un ambient molt motivador i es varen generar molt de matrimonis de manera espontània a tots els nivells. No esperaven per res una resposta tant positiva de la dinàmica. |
Respostes